Android Auto vs. CarPlay: Care este mai bun?

Ce tip de telefon ar trebui sa aveti in masina pentru a va bucura pe deplin de conectivitatea telefon-masina?

Atat Android Auto, cat si CarPlay au imbunatatit enorm experienta de infotainment in masina pentru soferi. Cele doua aplicatii ofera o abordare mai inovatoare si mai conectata decat majoritatea sistemelor traditionale, combinata cu o interfata de utilizator familiara si intuitiva, legata de datele utilizatorului. Indiferent in ce vehicul se afla, soferii se bucura de aceeasi interfata si nu trebuie sa isi stabileasca preferintele de la zero, ceea ce este apreciat cel mai mult. Google a anuntat o revizuire completa a interfetei de utilizare si o serie de noi functii Android Auto la I/O 2022.

Asistent vocal

In timpul conducerii, utilizarea unui asistent vocal este probabil cea mai usoara modalitate de a interactiona cu o masina sau un telefon. Atat CarPlay, cat si Android Auto accepta aceasta functie, datorita Siri si Google Assistant. Acesta din urma este de obicei laudat pentru o mai buna intelegere a cererilor si accepta o gama mai cuprinzatoare de servicii terte. Cu actualizarea Android Auto din 2022, asteptati-va ca Asistentul Google sa devina si mai bun. Actualizarea va permite sa trimiteti mesaje sau sa apelati contactele preferate cu o singura atingere si ofera raspunsuri sugerate in context la mesaje. Android Auto a castigat aceasta runda inainte ca Google sa anunte actualizarea, dar acum depaseste absolut CarPlay cu asistentul Siri.

Stanga: interfata CarPlay va permite sa schimbati sau sa trimiteti un mesaj, dar nu afiseaza mesajul in sine Dreapta: interfata Android Auto este mai putin intruziva si arata o previzualizare a mesajului in partea de sus a aplicatiei pe care o utilizati.

Interactiunile in masina sunt, de asemenea, mai putin frustrante datorita capacitatii Asistentului de a transcrie pe ecran ceea ce spuneti, ceea ce este deosebit de util atunci cand trimiteti un mesaj, deoarece va permite sa observati mult mai usor greselile de scriere. Unii ar putea argumenta ca acest lucru este nesigur in timpul conducerii, dar retineti ca transcrierea este afisata doar pentru cateva secunde inainte de a disparea, fortand soferul sa-si puna atentia inapoi pe drum.

Castigator – Android Auto

Interfata cu utilizatorul

Google a anuntat o actualizare majora a interfetei de utilizare la I/O 2022, dar va mai trece putin inainte sa apara pe tabloul de bord. Reimprospatarea interfetei de utilizare adauga modul ecran divizat, navigare si continut media mereu activate si o integrare mai buna a Asistentului Google.

Google s-a inspirat din CarPlay si, atunci cand noua interfata va deveni disponibila pe scara larga, ambele platforme vor arata foarte asemanatoare una cu cealalta, cu o mica diferenta in ceea ce priveste modul in care interactionati cu ele.

Actuala interfata Android Auto arata doar o singura aplicatie pe ecranul masinii, fara optiune de multitasking. CarPlay, pe de alta parte, a oferit o interfata de bord de la iOS 13, care consolideaza muzica, hartile si sugestiile Siri intr-un singur ecran. Acest lucru face mai usor sa accesati tot ce aveti nevoie dintr-o privire, fara a trece de la o aplicatie la alta.

Stanga: tabloul de bord CarPlay, care arata diverse aplicatii pe un singur ecran

Dreapta: Android Auto afiseaza doar o aplicatie, cu un dock in partea de jos a ecranului

In mod similar, CarPlay afiseaza intotdeauna comenzi rapide catre cele mai recente aplicatii utilizate pentru muzica, navigare, telefon si setari in partea stanga, ceea ce face mai usor sa accesati ele in timp ce conduceti. Cu toate acestea, Android Auto nu este deloc rau, deoarece are un dock persistent in partea de jos a ecranului care afiseaza aplicatia de muzica sau de navigare, cu butoane pentru a comuta melodiile sau sagetile cu ghidarea traseului. Cand vine vorba de introducerea textului, CarPlay nu necesita sa treci in parcare sau sa pui frana de parcare pentru a introduce o destinatie folosind tastatura de pe ecran, spre deosebire de Android Auto. In cele din urma, Android Auto este foarte enervant cand vine vorba de a preda telefonul pasagerului in timpul conducerii, deoarece acesta din urma nu va putea folosi Google Maps. Acest lucru face mult mai enervant sa ceri cuiva din masina sa adauge o oprire la itinerar folosind telefonul,

Castigator: CarPlay (deocamdata)

Navigare

Cand utilizati Google Maps sau Waze, Android Auto va permite sa va deplasati si sa explorati restul itinerarului la fel ca pe telefon. Lucrurile nu sunt atat de intuitive cu CarPlay, deoarece trebuie sa utilizati tastele sageti pentru a muta harta, ceea ce este atat periculos, cat si contra-intuitiv atunci cand conduceti.

Stanga: trebuie sa utilizati sageti pentru a deplasa harta cu CarPlay

Dreapta: puteti glisa pe ecran pentru a explora harta cu Android Auto In mod similar, in timp ce selectarea unui traseu alternativ este la fel de usor ca sa il atingeti pe cel evidentiat cu gri pe Android Auto.

Android Auto are avantaj in comparatie cu CarPlay daca doriti sa explorati harta sau sa gasiti rute alternative cand conduceti.

Castigator: Android Auto

Apeluri si notificari

Indiferent daca va place sau nu, este posibil sa primiti notificari si apeluri in timp ce conduceti. In timp ce ambele platforme sunt concepute pentru a le gestiona in siguranta, CarPlay este mult mai intruziv decat Android Auto, deoarece bannerele sunt afisate in partea de jos a ecranului, ceea ce va impiedica sa vedeti unde ar trebui sa mergeti daca aveti nevoie de indrumare. Pe Android Auto, bannerele apar in partea de sus a ecranului. Spre deosebire de CarPlay, Android Auto va permite sa inchideti o notificare sau sa o opriti, ceea ce este convenabil daca preferati sa nu fiti notificat despre actualizarile trimise unui grup WhatsApp, dar doriti sa continuati sa primiti alte notificari.

Stanga: CarPlay nu va permite sa interactionati cu notificarile Dreapta: Android Auto va permite sa dezactivati si sa inchideti notificarile

Cand vine vorba de „citirea” unei notificari, Android Auto o face discret. CarPlay, pe de alta parte, ocupa intregul ecran, ceea ce este destul de invaziv atunci cand conduceti.

Mai rau, la primirea unui apel, CarPlay il afiseaza pe tot ecranul, ceea ce ascunde complet ceea ce a fost afisat anterior. Pe de alta parte, Android Auto arata un mic banner in partea de sus a ecranului. Prima platforma ramane pe pagina de apel daca raspundeti, in timp ce Android Auto arata pur si simplu comenzile din dock.

Castigator: Android Auto

Wireless

Desi atat CarPlay, cat si Android Auto pot functiona fara fir, unii producatori sau modele nu accepta Android Auto wireless, in timp ce functioneaza foarte bine cu CarPlay. Acest lucru nu este neaparat o mare problema, deoarece un simplu dongle poate face practic orice masina compatibila cu Android Auto wireless, dar este totusi o bataie de cap suplimentara. De asemenea, atunci cand sunt conectate wireless, unele dispozitive Android tind sa devina foarte fierbinti, ceea ce nu se intampla aproape niciodata cu un iPhone. In cele din urma, Android Auto consuma si mai multa baterie atunci cand este utilizat fara fir, comparativ cu CarPlay. Din cauza acestor probleme, CarPlay are un avantaj aici, chiar daca conectivitatea wireless nu este cel mai rau dezavantaj al Android Auto.

Castigator: CarPlay

Capturi de ecran

Desi realizarea unei capturi de ecran in timpul conducerii ramane o intamplare rara, atat CarPlay, cat si Android Auto ofera optiunea de a lua un fragment din ecran si de a-l partaja daca este necesar. Cu toate acestea, desi procesul este la fel de simplu ca apasarea simultana a butoanelor de crestere a volumului si a butoanelor laterale cu un iPhone, este mult mai minutios cu Android Auto. Probabil ca nu veti alege un iPhone in locul unui telefon Android pentru a face capturi de ecran ale ecranului masinii dvs., dar in cazul in care aveti nevoie, mai bine aveti un dispozitiv Apple.

Castigator: CarPlay

Aplicatii de la terti

Ambele platforme permit utilizatorilor sa instaleze aplicatii terta parte, cum ar fi cele de navigare, muzica sau podcast. Cu toate acestea, numarul de aplicatii disponibile nu este chiar acelasi intre Android Auto si CarPlay, deoarece prima este compatibila cu mult mai multe aplicatii decat a doua, mai ales cand vine vorba de mesagerie.

Desi prima intentie nu este trimiterea de mesaje, este bine sa stiti ca aplicatiile dvs. preferate vor fi usor de utilizat atunci cand conduceti. Cu actualizarea Android Auto 2022, suportul pentru aplicatii devine si mai bun. Biblioteca de aplicatii Android pentru masini versiunea 1.3 ofera functii de navigare imbogatite, recomandari media si chiar bare de progres pentru podcasturi si carti audio.

Daca masina dvs. are Google incorporat, pregatiti-va pentru unele imbunatatiri majore. In curand, veti putea viziona YouTube, Tubi TV si Epix Now in timp ce sunteti parcat. De asemenea, Google intentioneaza sa adauge optiuni pentru a naviga direct de pe ecranul de infotainment al masinii. De asemenea, veti putea proiecta de pe telefon pe afisajul masinii in timp ce sunteti parcat.

Castigator: Android Auto

Android Auto castiga (dar CarPlay este destul de grozav)

Chiar daca Android Auto pare sa fie castigatorul, va trebui sa evaluati ce conteaza pentru dvs. atunci cand conduceti. Android Auto este mult mai bun pentru a va permite sa comunicati atunci cand va aflati in masina, atat printr-o abordare mult mai putin invaziva a apelurilor si notificarilor, cat si prin faptul ca este mai transparent cu privire la ceea ce urmeaza sa trimiteti. CarPlay, pe de alta parte, are o interfata mai moderna, care va permite sa vedeti mai multe aplicatii simultan intr-un tablou de bord ingrijit. De asemenea, ofera o experienta de conectare mai buna, in principal atunci cand este utilizat fara fir. De asemenea, este important sa retineti ca Google tocmai a anuntat o reimprospatare Android Auto , ceea ce il face si mai util.

Indiferent ce tip de conexiune doriti sa realizati in masina, la  VagFix va putem ajuta cu instalarea si configurarea.

Articole Asemănătoare

Vrancea se luptă încă cu nămeții. Sute de locuitori sunt izolați

Sute de locuitori ai judeţului Vrancea sunt în continuare izolaţi din cauza drumurilor blocate în urma ninsorilor.Noaptea de duminică spre luni s-a reușit deblocarea...

Novak Djokovic a câștigat Australian Open pentru a zecea oară în carieră și l-a egalat pe Nadal la numărul trofeelor de Mare Șlem. Sârbul...

Jucătorul de tenis sârb Novak Djokovic (5 ATP, favorit nr. 4) a câștigat turneul Australian Open, primul de Mare Șlem al anului, învingându- l în...

Noi reguli pentru cardurile de energie. Plata facturilor la energie cu ajutor de la stat şi verificarea soldului rămas vor putea fi făcute online

Cu doar câteva zile înainte de distribuirea primelor carduri de energie populaţiei vulnerabile, Executivul vine cu noi modificări. Plata facturilor la energie cu ajutor...

Articole Recente

Vrancea se luptă încă cu nămeții. Sute de locuitori sunt izolați

Sute de locuitori ai judeţului Vrancea sunt în continuare izolaţi din cauza drumurilor blocate în urma ninsorilor.Noaptea de duminică spre luni s-a reușit deblocarea...

Novak Djokovic a câștigat Australian Open pentru a zecea oară în carieră și l-a egalat pe Nadal la numărul trofeelor de Mare Șlem. Sârbul...

Jucătorul de tenis sârb Novak Djokovic (5 ATP, favorit nr. 4) a câștigat turneul Australian Open, primul de Mare Șlem al anului, învingându- l în...

Noi reguli pentru cardurile de energie. Plata facturilor la energie cu ajutor de la stat şi verificarea soldului rămas vor putea fi făcute online

Cu doar câteva zile înainte de distribuirea primelor carduri de energie populaţiei vulnerabile, Executivul vine cu noi modificări. Plata facturilor la energie cu ajutor...

Sunt 9 drumuri naționale închise din cauza vremii. Starea de alertă se menține în județul Vrancea. Mii de oameni nu au curent electric în...

A fost încă o noapte cu viscol puternic în judeţele din sud-estul ţării. Sunt încă zone unde ninge abundent, iar pe unele drumuri sunt...

Arina Sabalenka este noua campioană de la Australian Open. Jucătoarea belarusă de tenis a învins-o în finală pe Elena Rîbakina

Jucătoarea belarusă de tenis Arina Sabalenka (5 WTA, favorită nr. 5) a câştigat sâmbătă titlul la simplu feminin la Australian Open, primul turneu de...